Årets sommerferie – vi skal jo starte et sted

Fort Lauderdale

Jeg har nu været på dansk jord i 17 dage, det burde derfor også være på tide, at jeg fik gang i bloggen igen. Jeg håber at der over de kommende uger vil være lidt læsning fra både ferien og her hjemmefra. Så jeg håber ikke at I bliver helt forvirrede 🙂 Tilbage d. 29/7 skulle vi i lufthavnen og afsted mod Florida, det er efterhånden blevet en tradition. Guldklumpen kan i hvert fald ikke huske, at vi har været på sommerferie nogle andre steder. Det har vi dog, og han har både prøvet Frankrig og Italien og ikke mindst Monaco, så lidt berejst i Europa er han da også. Prinsessen har kun været på sommerferie i Florida, men hun da også været i Frankrig og Sverige.

Palmer

Fra København til Fort Lauderdale

I år skulle vi rejse på min mands 36 års fødselsdag, vi nåede at fejre ham om morgenen. Lige efter frokost gik turen så mod lufthavnen. Bilen var pakket, og parkeringspladsen i lufthavnen bestilt. Vi har haft stor glæde af, at have bilen stående i lufthavnen, vi slipper for besværet med vores lift hjem hvis vi er forsinket. Vi kan på den måde komme hjem når det passer os, børnenes autostole er i bilen, vi ved bagageren kan være i bilen. Vi har prøvet at stå med for meget bagage i forhold til hvad bilen kunne rumme. Det var virkelig uheldigt, Vi endte med at have kufferter i kabinen, hvilket slet ikke var en god løsning. Heldigvis kom vi alle sammen sikkert hjem, og med al bagagen. Efter den oplevelse, er vi begyndt at bestille parkering i lufthavnen hver gang. Indtilvidere har 3 ugers parkering stadig været billigere end taxa eller en tur med toget, så jeg kan slet ikke se hvorfor vi skulle vælge noget andet.

Det hele var tilpasset, så vi lige havde tid til at shoppe lidt i taxfree shoppen inden afgang. Desværre blev det hurtigt meldt ud, at flyet var forsinket. Og vi endte med at være næsten 3 timer forsinket fra København. Desværre kunne flyet ikke indhentet tiden over atlanten, så vi kom først frem til hotellet midt om natten. Heldigvis kender vi området og ikke mindst hotellet rigtig godt. Vi brugte de 2 første dage på at vende døgnet, inden vi tog på den første lange kørertur.