Efterår og motion

reklame

Jeg kan godt lide at løbe en tur, gerne i solskin men helst ikke for varmt. Ja man er vel krævende 😉 Derfor passer forår og løb så godt sammen. Når det er forår, nyder jeg at komme ud og se træerne springe ud, blomsterne og ikke mindst hører fuglene pippe derudaf. En tidlig morgentur i løbeskoene er bedst når det er sommer, hvis jeg kan nå ud omkring kl. 6.30 til 7.30 er løbe vejret ofte bedst. Nå vi kommer til efterår og motion, holder jeg mest af en tidlig aftentur i løbetøjet. Der er en hel fantastisk ro mellem kl. 17-18, folk kommer hjem tænder måske op i brændeovnen, og bare hygger sig. Vinter….det er bare koldt lige meget hvad! Skal vi ikke aftale, at jeg vender tilbage med hvad jeg finder bedst der?!

Løb

Efterår og motion indendørs

Jeg er ikke til meget motion indendørs, jeg er ikke rigtig fitness typen – og jeg nyder at dyrke min yoga på stuegulvet. Af mangle på flere værelser, må jeg invadere stuen med min måtte og iPad. Jeg har et par app’s som jeg bruger, til at følge forskellige programmer. Nemt og tilstede når jeg har tid og lyst. Yoga er en god måde at aktivere hele kroppen, og så får jeg strukket min kontor krop ud, efterfulgt af 5 minutters afslapning. Der vel kan måles med meditation, da jeg bare ligger og lader alle tanker forlade min krop sammen med de sidste spændinger.

En anden god aktivitet om efteråret er svømning, her får du også rørt hele kroppen. Bonussen er også at du kan svømme let selvom du fx. har ondt i ryggen, da du næsten føles vægtløs at transportere rundt i vand. Jeg er bare ikke god til at gå i svømmehallen, jeg hader at få vand i hovedet når jeg svømmer, da vandet svier i mine øjne. Og skubber mine kontaktlinser rundt, så jeg er nervøs for at tabe dem. Jeg burde måske bare anskaffe mig et par svømmebriller?! Hmmm men lige nu fungere løb og yoga fint for mig.

Hvilke aktiviteter får du til at fungere om efteråret?

/indlægget er skrevet i samarbejde med badehaette.dk/

Skriv et svar