Hvordan når du din motion i hverdagen?

Reklame//

I en travl hverdag med børn, fuldtidsarbejde, overarbejde og en blog, så går de der 24 timer i døgnet ret hurtigt. Men oveni det har jeg også haft et mål, et mål om at blive bikiniklar til vores sommerferie i Florida. Et mål der virkede noget uoverskueligt, da jeg efter 6 måneder på mit nye arbejde, kunne konstatere at jeg havde fejret det, ved at tage 6 kg på. Jeg blev sgu noget overrasket, jeg havde det da godt på fornemmelsen, men 6 kg det var altså meget! Jeg gik selvfølgelig i gang med at motionere noget mere, det er jo altid et godt træk. Selvfølgelig vil jeg gerne tabe mig. Men jeg vil helst gøre det på en måde, hvor min krop bliver tonet og jeg bliver mere fit.

Derfor har jeg ikke slået mig på en eller anden kur. Det er slevfølgelig alt afgørende for vægttabet hvad jeg putter i munden. Men uden god brændstof kan motoren ikke præstere, og når jeg gerne vil cykle, løbe og styrketræne skal der altså mad til. Jeg går dermed frem efter simple principper, frugt og grønt til alle måltider, også mellemmåltider. Mere fisk og kylling (det er samtidig godt for co2 regnskabet, så der er dobbelt point at hente der), ingen snack efter aftensmad, minimalt sukkerindtag og massere af vand.

Motion i hverdagen

Udover en løbetur og min daglige cykeltur styrketræner jeg. Det allerbedste ville være at gå i trænings center, og måske have en personligtræner. Hvis jeg boede i nærheden , ville jeg vælge en personligtræner i Aarhus, deres programmer ville helt sikkert få mig fit og bikiniklar på ingen tid. Men nu er jeg gået på jagt i gratis app’s. På den måde kan jeg motionere lige når det passer mig og min familie.

//Indlægget er lavet i samarbejde med aarhusptstudie.dk// 

Skriv et svar