sponseret

Så blev det 1. December, årets sidste måned hvor det er meget normalt at man lige laver en status for året og dets rejser. I år rejste vi sammenlagt i 4 uger, det syntes jeg er meget lækkert, men der er altid plads til endnu flere rejser og ferie dage.

Vi startede ud i påsken med at tage til Paris, der var ingen af os der havde været i Paris før. Men vi tog ikke til midt byen for at se effieltårnet, triumph buen eller spise macarons. Vi tog til Disneyland i Paris 🙂 vi kørte dertil via Luxembourg, så der fik vi en overnatning.

I Paris boede vi på et resort ca 15 min fra parken, hvilket gjorde at vi skulle kører i bil – der var nemlig ingen shuffel busser til parken. Vi boede i en skov i en form for skurvogn, med masser af plads, et stort rum med køkken, spisebord og sofahjørne. Dertil forældre soveværelse med badeværelse, i den anden ende af vognen var der børneafdeling med 3 senge – på gangen lige før, var der et lille toilet og modsat det et badeværelse. De mange badeværelset og toilettet gjorde at vi hurtigt kunne gøre os klar om morgenen, så vi kunne komme i parken. Det var meget hyggeligt, næste gang vil vi gerne bor på et af hotellerne lige op af parken.

Men det var ikke den eneste gang vi var i Disneyland i 2016, vi smuttede også en enkelt dag i parken i Orlando i august. Det var vi også sidste år i september, derfor kunne vi på et år præstere at besøge Disneyland 6 dage – det er der vist ikke mange der når. I Florida boede vi både i fort Lauderdale, på key West og i Orlando, og vi besøgte også daytona en enkelt dag. Status på rejserne i 2016 var 2 ferie i udlandet – forhåbentlig byder 2017 på flere rejser 🙂

En anden måde at rejse på er ved at tage på højskole i udlandet, det kan man både gøre alene, som par eller som familie. På et højskoleophold kan man blandt andet oplev zanzibar i Afrika – se Hjemmeside. Jeg har ikke selv været i Afrika endnu, og det bliver heller ikke i 2017 tror jeg.

Har I været i Afrika og måske oplev zanzibar?