sponseret

Vi rejser gerne flere gange om året, og i den forbindelse er det vigtigt at vores forsikringer dækker, hvis nu uheldet skulle være ude og vi skulle have brug for hjælp. Heldigvis har vi kun skulle gøre brug af vores rejseforsikring en gang, og det var på årets sommerferie til Florida. Da vi skulle hjem var vores fly 6 timer forsinket, vi var så heldige at vores rejseforsikring dækkede taxa fra lufthavnen til et hotel samt retur, hvor vi kunne få lidt mad og et par timers søvn. Både hotelværelset og roomservice blev også dækket, jeg syntes virkelig vi var heldige – for da vi kom ud i lufthavnen, kunne vi tjekke ind uden at stå i kø. Vi gik også direkte igennem sikkerhedskontrollen, og da vi nåede ud til gaten lå folk og sov gulvet, og det så virkelig ikke særlig behageligt ud. Vi endte med at vende næsen hjemad kl. 04.30 lokal tid, så vi sprang praktisk talt en nattesøvn over – så er det ikke så sært, at vi døjede med en ordentlig gang jetlag da vi kom hjem. Guldklumpen kom slet ikke i børnehave den første uge vi var hjemme, for vi kunne slet ikke komme op, det hjalp jo så heller ikke at jeg var højgravid, og havde brug for ekstra meget søvn.

Da vi kom hjem skulle vi blot sende vores kvitteringer, og selvfølgelig kontakte vores forsikringsselskab og forklarer forløbet, så ville de behandle vores sag. Og efter blot en ugestid havde vi modtaget alle penge retur, hvilket jeg syntes var helt fantastiske – jeg havde slet ikke turde håbe på, at det gik så nemt.

Har I styr på hvordan I er dækket, hvis nu uheldet skulle være ude, og I har brug for en rejseforsikring på ferien? Husk endelig at der er forskel på, om I er i Europa eller fx USA.

Køb rejseforsikring igennem Allianz – her kan I købe forskellige rejseforsikringer, som sikrer at, I er godt dækket, hvadenten I rejser til USA eller afholder ferien i Europa.